Direktlänk till inlägg 17 juli 2012

Tisdagstema

Av Monica och Jacob - 17 juli 2012 05:56

TISDAGSTEMA # JAG ÖNSKAR MEJ

Förra sommaren var dom fyra nu är dom bara två

Det jag önskar mej nu är lite lugn och ro från svåra beslut, det är aldrig lätt att bestämma över liv och död tankarna kommer gjorde jag rätt eller kunde jag göra mer.  Bara en hund säger en del och dom vet definitivt inte vad dom pratar om, man lever ju ihop och oavsett om man är människa eller hund lämnar man ett stort tomrum efter sej.

Sedan önskar jag mej ju guld och gröna skogar också men det är ju ett annat kapitel.

För att se fler bidrag http://tisdagstema.se/   

 
 
Annika

Annika

17 juli 2012 06:48

Jag önskar att din önskan går i uppfyllelse :-) Svåra beslut och tankar du grunnar på.

Fina hundar.

http://enlundabosbetraktelser.wordpress.com

 
cat

cat

17 juli 2012 09:32

Hoppas att du får ditt efterlängtade lugn. Njut av de två du har kvar och krama dem från mig.

http://1bildibland.blogspot.se

 
Beate

Beate

17 juli 2012 12:32

Precis som du skriver så är en hund en familjemedlem i många år, så saknaden är svår. Du gjorde nog allt rätt Monica. Å för att vara ärligt så skulle jag önska mig att någon skulle ta ett sådant beslut när jag är gammal och sjuk. Dödshjälp finns ju tyvärr inte i Sverige...
Å du guld och gröna skogar... skogar har du ju redan tillräckligt av;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Marit Johansson

Marit Johansson

17 juli 2012 16:13

Det där är ju det värsta med att ha hund, man måste ibland ta det där svåra beslutet. Jag gjorde det själv för ett och ett halvt år sedan, det var hemskt. Hoppas du hittar lugn och ro!

http://www.maritjohansson.se/blogg

 
Ingen bild

Siv

17 juli 2012 16:19

Ja det är onekligen baksidan av hundägandet, men den tid man får med dom uppväger det.
Ha en skön kväll med gubbe och vovvar/KRAM

 
Lena och Tommy

Lena och Tommy

17 juli 2012 17:26

Guld och gröna skogar önskar vi väl alla lite till mans. Men visst är det svåra beslut du pratar om. Hoppas ni blir förskonade från mer sådant på mycket mycket länge. Kram!

http://lenasotommysfoton.blogspot.se

 
SigridfraEnget

SigridfraEnget

17 juli 2012 22:33

Jo, det finns några svåra beslut...

http://sigridfraenget.blogspot.com

 
Ingen bild

Susan

18 juli 2012 01:40

Fy att behöva gå från 4 till 2 på så kort tid. Trotts att jag bara hade 4 en kort tid var det tungt. Saknar min Mammut varje dag :((
Sköt om dig / Puss

 
Ingen bild

Gisse & sigge

18 juli 2012 10:02

Förstår precis det där grubblandet, oro, analyserande och hela tiden känna när det är läge att låta sin bästa vän somna in. Gjorde jag rätt? Hade jag kunnat gjort mer eller på annat sätt? Hur pass påverkad är min vän? Osv osv...
Man får trösta sig med att man gjort det man tror är det absolut bästa och att de varit mer än ÄLSKADE. Finns inte ord hur mkt man älskar dem.
Stor kram

 
llhertz

llhertz

18 juli 2012 20:38

Det är bara helt hemskt! Vår första och enda hund, Sam glada lillebror i familjen, blev påkörd och fick ett ben krossat av en rattfyllerist. Veterinären rådde oss att ta bort honom. Värsta beslutet. Många år sedan och fortfarande blir jag tårögd. Så nej inte bara en hund men såklart, har man aldrig haft djur kan det vara svårt att förstå. Hoppas verkligen du/ni får lite lugn nu i den gröna skogen!

http://llhertz.wordpress.com

 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

24 juli 2012 16:32

Det önskar jag att du/ni får av hela mitt hjärta!!

http://pysselfarmorsbilder.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards