Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Mer snö

Av Monica och Jacob - 18 februari 2012 06:34

Det ska visst bli ett riktigt oväder det närmsta dygnet, hoppas dom har fel för det räcker med snö och kyla nu.

Sparvhöken tog sej ett skrovmål och det måste ha luktat väldigt intressant, lite ragg blev det måste ha varit lukten av ond bråd död.

Två små fjolårskid har vi här, stackarna dom har precis blivit bortjagade av sina mammor som troligen är dräktiga igen. Lite vilsna och mycket skygga är dom.

Min fina Alla Hjärtansdagsbukett som blev gratis för när man tog bort plasten trillade alla gröna blad av  inga problem med att få pengarna tillbaka hos Lidl och blommorna är ju fina och står nog ett tag till.

Fick en bild nu i veckan på Totte   Argos   bror som ser oförskämt ung ut han blir ju 11 år i Juni, blir så varm om hjärtat när jag ser likheterna mellan honom och Zeus/Argos  

Ha en skön helg  


 
 
Ingen bild

Phia

18 februari 2012 07:14

Javisst räcker det med vinterväder nu.Önskar Er en trevlig helg.

Monica och Jacob

18 februari 2012 10:09

Detsamma;-))))

 
Beate

Beate

18 februari 2012 13:41

Härlig lördagsblandning hos dig.
Ettan - stryker jag;-)
Hot om snö - tack för varningen, ska bunkra med mat idag, så slipper jag gå ut imorgon. Men nästa vecka lär det bara vara plusgrader enligt en kollega.
Rådjuren är ju såååå söta.
Lidl är bra på att inte tjaffsa när det gäller pengar tillbaks. Bra och buketten är faktiskt vacker.
Åsså Totte då. Ja bara namnet väcker ju känslor hos mig (bästaste vännen N heter nämligen så på riktigt). Japp, man ser likheter mellan Argos och Totte (hunden alltså), fast Totte har ett litet smalare ansikte tycker jag. Ögonen har gått i arv lite grand.

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Mormor

Mormor

18 februari 2012 14:58

Det er mer enn nok vinter.
Jeg tror nok det var spennende med duften etter brå død.
Ha en fin helg.

http://www.starbear.no/mormor

 
Ingen bild

Siv

18 februari 2012 17:51

Stackars pippi;o(
Vilken sötnos han är den lilla råbocken, gratisblommorna ser ju riktigt fina ut.
Ha en skön kväll själv ska jag jobba hoppas det blir lugnt.
Kram

 
Ingen bild

Susan

18 februari 2012 19:15

Inte ser han ut att vara 10 år, härligt att veta att han hamnade i ett bra hem :))
Fick samma blommor av Mamma men mina rosa små blommor var ruttna :(.Gör ju inget för hjärtat i mitten går inte att ta död på ;))
Spö regnade hemma hos mig från kl 16 idag, jäkligt trist :((
Puss

 
Nina

Nina

18 februari 2012 20:00

Pussigaste finaste älsklingarna, så fina <3
Sv; Jo visst var det jag ° jävligt kallt var det & fort upp kom jag :)
KRAM!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

18 februari 2012 23:09

Så ni har fått ännu mera snö hos er, låter attans bättre än det varit här i alla fall. Vi har haft regn hela eftermiddagen och kvällen så det är super halt ute nu :( Verkligen förenat med livsfara att gå ute just nu.
Ska man tro väderprognosen ska det visst fortsätta att regna även i morgon :(

Vad söt han var Totte :)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards