Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Saknar all form av kundservice

Av Monica och Jacob - 25 oktober 2011 12:01

Bredare bloggar - ny headerstorlek
Många har önskat att vi ska öka bredden på bloggarna, och eftersom de flesta har så pass stora skärmar numera så har vi nu valt att öka bredden. Det innebär även att du måste göra din header större! Med den nya storleken på bloggen så ska headern vara 950px bred för att vara lika bred som bloggen!


Grattis bloggplatsen, allt är huller om buller på min blogg, hälften av alla bilder har ingen klickfunktion eller blir mindre  när man klickar på dom. Eftersom jag kör gamla hederliga 800-600 får bara tre fjärdedelar av headern och sidan plats, ändrar jag till annan storlek blir starten antingen tjock eller långdragen. Jag har en tunn skärm men den har några år på nacken och inte tänker jag köpa någon ny för att kunna blogga.

Nu verkar flera bilder inte gå att se alls, snyggt jobbat  


Sedan vill jag ge en STOR TISTEL till El-Giganten i Arninge tre av dom TV aparaterna som vi skulle kunna tänka oss fanns inte i lager, plocka då bort visningsexemplaret. Trevlig tjej var det som tyckte att vi kunde köpa en TV med framtidens teknik i stället, ja du lilla gumman när man är på väg six feet under har man inte någon användning för en sådan sen kostade den 2000 kr mer och det betalar vi inte för något vi inte fattar oss på. Vi beställde en 40 tummare för 2890 men det tar minst en vecka innan vi får den, vilket lågvattenmärke.


Ett företag till som jag vill ge dagens tistel är Eon, i dag kl 6.30 till 9 bröt man strömmen för man skuller laga taket på transformatorstationen. Vilken tid när alla går upp och ska till jobb och skola, + att det är kallt och kolsvart ute. Varför gjorde man det inte mitt på dagen i somras, nänä så mycket besvär som möjligt för kunderna. Det är ju inte undra på att Svensken måste äta lyckopiller, kunden är i dag något nödvändigt ont verkar det som.

    


Man fick ju se soluppgången i alla fall, bättre det än att sitta i ett mörkt kök.

Ha en bra dag      


 
 
cat

cat

25 oktober 2011 14:49

Fy vilken trist dag du har haft. Mina sympatier. När det gäller elbolag är jag väldigt säker på att de personifierar ondskan själv. De njuter av att ta för mycket betalt och sedan inte leverera när man verkligen behöver.
Kan dela med mig av att mitt tv-inköp hos Siba för några år sedan var allt annat än smidigt det heller.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

25 oktober 2011 15:31

Vad tråkigt att allt blivit huller om buller hos dig sen dom ändrade på bloggen :( Vi har ju stor skärm så här ser det inte nått konstigt ut. Är ju bara min header som blev lite liten just nu, men jag antar att A fixar den sen när hon har tid.

Tråkigt att du inte kan se alla bilderna :(
Men du har verkligen fått till en riktigt läcker bild i den som ligger överst, super fin :)

Ja nog är det dålig stil av ett sånt stort företag inte har sakerna hemma som man vill ha.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ingen bild

Siv

25 oktober 2011 16:49

Ja du hur det har blivit, elbolagen ja betalt ska dom ha men drar sej i det längsta för att hålla uppe servicen.
Blir bara stressad när jag ska köpa ny TV eller dator;-((((
Ha en skön tisdagkväll;-))))
KRAM

 
Sussi

Sussi

25 oktober 2011 20:52

Jag fick plocka bort min header. Jag blir tvungen att göra en ny vid tillfälle. Den såg jättefjantig ut nu. Jag har en liten skärm så för mig var det nya helt onödigt. Det ställer mer till det bara :(

Taskig tajming av elbolaget. Håller med dig om att dom faktiskt kunde göra sånt när det är ljust ute! Lite mer planering hade inte skadat. Det är precis som asfalteringen nu på E4 mellan Knivsta och Uppsala. Jättesmart att göra det när det är rusningstrafik.. NOT!!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

26 oktober 2011 09:51

Vad tråkigt att allt är huller om buller för dig och att sidorna tar så lång tid att ladda upp :(
Här ser det rätt bra ut, men vi har ju rätt stor skärm också ;) Undrar om dom håller på att fixa en massa för ibland ser man ju inte alla kort i folks bloggar heller.
Men man får väl avvakta och se hur det blir.

Idag ser det ut som om det kan bli lite sol här :) Hoppas den inte luras som igår och bara kommer en kort stund.

Sköt om dig och ha det bra.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
cat

cat

26 oktober 2011 10:31

Ja du det är inte lätt med det digitala, men det skulle vara tråkigt om du lägger ner tycker jag.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ingen bild

Susan

26 oktober 2011 15:42

Elbolag verkar likadana vart dom än ligger, ja du läste ju vad som hände mig.En kompis behövde en ny TV så han åkte till Expert igår för att köpa en som var med i deras annons bilaga. Den fanns inte hemma så han åkte på att köpa en för 2000 kr mera ...ska dom annonsera borde dom se till att ha skiten hemma grrrr. Nu är han handikappad och har svårt att ta sig dit igen annars hade han ju inte köpt. Vackra bilder...mkt vackra :)
Puss

 
Oldmolly

Oldmolly

26 oktober 2011 18:19

Tekniken är inte alltid av godo. Själv hatar jag att läsa bruksanvisningar. Jag kör hellre trial and error-tekniken.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Beate

Beate

26 oktober 2011 21:04

1. Din blogg ser helt ok ut härifrån och jag tycker faktiskt att såväl din header som dina bilder blir ännu ett snäpp vassare med den nya storlekn. Men så satt jag ju inte med problemen.
2. El-Giganten är känd för att ha "ett" ex av utannonserad vara och inte fler. Slutsåld typ - my ass. 40 tummaren till det priset är dock kanoooon. Maken undrar vilket märke det är. Säg bara inte Philips;-)
3. Elbolagen är ju ett mycket dåligt skämt överlag, men dom är hinla duktiga att sponsra en himla massa med våra avgifter som höjs hela tiden.
4. Dina bilder är helt fantastiska - å än en gång de gör sig ännu bättre rättvisa med den nya storleken.
5. Maken vill veta en massa av dig idag. Han (ja, jag också) gillar att ta långpromenader å han undrar varifrån du fotar Finlandsbåtarna. Jag föreslog Roslagskulla, men det tror han inte på;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ninz

Ninz

26 oktober 2011 22:37

Glöm inte att höjdarna måste få sina bonusar på en så där 40miljoner, för det går INTE att tulla på dem pengarna & "låta" tjänste folket jobba på natten för att fixa till det som felar. Kunder i dag är något nödvändigt ont, eller hur var det nu.... Jo man skall skinna & suga ut dem på pengar för att sedan be dem dra något gammalt över sig när man påpekar något fel. Shit nu kom jag igång ordentligt, skulle nog kunna skriva spaltmeter om dylika ting *asg*
KRAAM!!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Pennelina

Pennelina

26 oktober 2011 22:41

låter inte kul det där, men fenomenet är inte okänt tyvärr...

kramar <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

27 oktober 2011 20:15

Idag har bloggplatsen fortsatt problem. Det tar hur lång tid som helst att ladda fram bilderna. Hoppas dom får ordning på det här snart för annars börjar nog folk att flytta. Jag tänker ge det ett tag till men lite less börjar man bli..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards