Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Musiko fotoautomaten

Av Monica och Jacob - 14 augusti 2011 08:00

MUSIK O FOTOAUTOMATEN # GULDKORN

Gick igenom vinylhögarna i veckan gör så mellan varven, hittade ett och annat guldkorn.

En som jag gillat och fortfarande gillar är Joe Cocker fast jag alltid undrat hur hans stämband mår 

Det här är musik enligt mej, en låt som ger samma vibbar som första gången jag hörde den  

För att se fler bidraghttp://pialottaskafferast.blogspot.com/

 
 
Mia

Mia

14 augusti 2011 17:58

Haha, ja jag håller med dig, hur mår hans stämband???? =)))
Men han är ju bara sååååååå bra!!!

http://www.matmia.blogg.se

 
Lena

Lena

14 augusti 2011 18:32

Joe Cocker...så otroligt bra...och dessa två låtar, helt underbart!!

http://artanstankekorn.blogg.se

 
Erik "Semlan"

Erik "Semlan"

14 augusti 2011 19:23

Don't get me started... ;-)
Kolla igenom vinylskivor, ja det brukar bli en del spelande och lyssnande mellan varven. Har jag börjat så stannar jag. Speciellt singlar, en massa spring och bytande.
Joe Cocker har en härlig pipa. Synd att du inte hade honom levande på något klipp. Han ser lite lustig när han spänner bröstkorgen ibland när han sjunger och för armarna bakåt.
Härliga låtar, gillas! :-)
Tack för kommentaren, kul att Black Keys föll i smaken. ;-)
Ha en skön vecka.

http://erik56.blogg.se/2011/august/musikaliska-gul

 
Beate

Beate

14 augusti 2011 23:06

Så du har också vinylhögar kvar. Hos oss ligger dom visserligen på tvären men dina två Joe Coecker tillhör absolut mina favon - JAPP!!!

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne

15 augusti 2011 00:52

Våra vinylisar försvann med flytten hit norröver.
Så kul att få lyssna på dina då.
Kram

 
Pialotta

Pialotta

15 augusti 2011 12:32

Absolut Cocker är en favvis som man kan höra om och höra om.. riktigt bra låtar som jag gärna spelar.. Jag har ju ingen Skivspelare för alla mina LP-skivor som nu vilar sig på vinden i många plastbackar.. Den vi hade gick sönder.. men vad jag saknar att kunna spela de gamla godingarna.. finns på Clas Olsson så jag ska minsann investera i en sådan.. vi pratade om det i helgen faktiskt .. man kan ju föra över sina LP oxså på datorn på så vis oxså :) Ska vi kanske köra på lite samma tema nästa vecka? Man hittar så många Guldkorn på You Tube :)

http://pialottaskafferast.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards