Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Några droppar regn

Av Monica och Jacob - 19 juli 2011 06:00

Det här är ett gäng som jag inte har mycket till övers för, Jehovas vittnen gör sina raider i vårt område dom försvann ett tag i och med pedofilskandalen men nu har dom dykt upp igen. Ja dom måste ju verkligen tro att dom har gud med sej som går in på tomten fast hundarna varnar, den här gången fick jag schasa ut dom. Kanske skulle byta skylt  Don´t mind the dog be where of the owner kanske skulle passa bättre, och en bild på en nyvaken matte skulle nog skrämma vem som helst.  

Regn ja 3 mm är ju som ett skämt, blir att fortsätta vattna.


Dom flesta vildhallonen har torkat bort men ett och annat som klarat sej hamnar i en schäfermage.

Det börjar bli lite höstlikt i hagen, många av träden har börjat gulna  

Efter regnet vaknade spindlarna till liv överallt har dom spunnit nät.

Verkar bli ännu en fuktig och klibbig dag här i Roslagen, det är visst bara här som det inte regnar med tanke på hur många det är som klagar på regnet.

Allt lugnt i skogen 3 dagar kvar om jag inte räknat fel.

Ha en bra dag  


        

 
 
Vicke

Vicke

19 juli 2011 07:29

jag har sluppit besök av dom under många år nu, ha en fin dag

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

 
cat

cat

19 juli 2011 09:33

Jag skulle gärna skicka lite av vårt regn till er.
Det börjar bli löjligt mycket här.

Något av det bästa med att bo i ett hyreshus med portlås, är att ingen släpper in några vittnen i trapphuset. Inga andra missionerande samfund heller.
Byte av skylt kanske inte är någon dum idé ;)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ninz

Ninz

19 juli 2011 10:48

Vojne vojne, det var länge sedan jag hade besök av Jehovas, tack & lov! Precis som du skriver platsen där någon glömde att tillsätta regnet är hos dig som hos mig. Molnen råkade släppa ifrån sig något som kallas flyktig fukt :) Å en sak till, byt skylt, du är farligare än hundarna *asg* En super fin dag till dig :D
KRAAAM!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Viktkamp

Viktkamp

19 juli 2011 12:31

jehovas verkar inte rädas något.. Isch!

http://viktkamp.webblogg.se

 
Ingen bild

Susan

19 juli 2011 15:28

Fy vilket skräp besök, inget jag heller vill ha på tomten.Allt regn föll väl över Haninge vilket behövdes. Plockade en hel del vildhallon igår, dom smakar mera än vanliga.
Ha en skön dag / Puss

 
Ingen bild

Siv

19 juli 2011 15:29

Ja dom brukar kunna suga sej fast och vara svårt att bli av med, bra att det räckte med ett stick från dej;0))))))
Skylten låter som en bra idé, skrämmer nog som du säger dom flesta.
Vi har inte fått mycket regn vi heller;0( behövs ett dagsregn här också.
Ha en skön tisdagkväll(KRAM

 
Erik "Semlan"

Erik "Semlan"

20 juli 2011 00:46

Men nu har du väl lite bråttom. Höst redan?!
Vet du vad, sommaren är långt ifrån slut även om det redan finns kantareller i skogen.
Jehovas är lite som fästingar...

http://erik56.blogg.se/2011/july/folk-i-fokus-v29.

 
Madde

Madde

20 juli 2011 09:31

*RODNAR* då jag skriver detta...

Vaknade då Henke kom hem efter 3 nattjobbet, gick upp så som god skapade mig för att gå och kissa.
Vanligtvis brukar leffe mysa lite med Nelly och henke då han tar av arbetshalsbandet.
Jag klev upp och Leffe såg mig och rusade upp för trappen :-O
Iförd arbetshalsband och utan genomgått de sedvanliga rutinerna.
Vet inte vem det var mest synd om?

Min självkänsla, eller stackars Leffe som blev så traumaserad :-S

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

20 juli 2011 17:40

Usch, inte kul med Jehovas vittnen :( Sen att dom verkar så tröga och inte förstår man inte vill ha nått med dom att göra....

Konstigt det här med regnet, här kommer det verkligen med jämna mellanrum och ni får inget alls.

Hoppas ni också kan få lite mera regn då än dom fjuttiga 3 mm som ni fick.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Sussi

Sussi

20 juli 2011 20:48

Så min önskan om regn hjälpte inte alltså ;)
Det är trist när bär och annat torkar bort för att det är för torrt. Det råkade vi ut för förra sommaren men i år har vi fått lite mer regn.
Så dina vovvar äter hallon. Det gör inte Doris men blåbär brukar gå i ibland :)

kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Beate

Beate

20 juli 2011 22:02

Jag klagar då inte över regn, har iinte sett ett moln på snart tbå vevkor. Spindelnätet var suverän å höst vill jsg inte veta om än. Håller tummarna nu för koltrastungarna under ditt beskydd!

http://bp-computerart.blogspot.combf

 
Ninz

Ninz

20 juli 2011 22:29

Igår fick jag besök av såna däringa konstiga människor, dem verkar vara ute på rajd nu. Tror det är första eller andra gången som jag råkat ut för dylikt sen jag flyttade hit för 13 år sedan.
KRAAAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards