Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

En nästan normal dag

Av Monica och Jacob - 30 juni 2011 15:15

Nu börjar det återgå till det normala igen men jag kunde lika gärna dragit roten från sidan eftersom detta inte var roligare i alla fall inte när bedövningen släppte  

Nu blir det att borsta under tandköttet runt tanden med specialgel, ingen höjdare kan jag tala om men tar man en Ipren innan överlever man


Bilen hittade man inga fel på men knacksensorn hade löst ut 27 gånger såg man när man tittade i databoxen.

knacksensor, andra namn: spiksensor. sitter och "lyssnar" på motorn. när motor spikar eller knackar så hör denna det och skickar signaler till APC-boxen att sänka laddtrycket. spikningar är när motorn självtänder (likt en diesel) pga av för hög värme i förbränningsrummet. detta oftast pga för hårt ställd tändning eller för lite bränsle eller mest snarlikt, för högt laddtryck.

Inget kostade det   men man böt lite delar och ny programvara till automatlådan, vet inte om man gjort mer fel eller om man kände sej skyldig till "mordförsök" pga bromsarna. Kör bilen och kom tillbaka om en vecka så får vi se om det funkar, och då gör vi så.


På lördag blir det eldprovet för den(bilen) för då ska Jacob o farmor ut till Ekerö på familjefest med föredettingar, nuvarande och kanske tillkommande, haha fy fan det är lite "Tomten är far till alla barnen" över den släkten             

Värmen är hemsk men i år är det i alla fall grönt och fint, ser ni den igenvuxna grusgången  

Sötaste nosen i hela byn med små tassar under, visst är det sött  

Ha en skön torsdagkväll     


 
 
Ingen bild

Siv

30 juni 2011 15:19

Håller tummarna för att det läker igen nu så du slipper en op till.
Knacksensor har jag hört talas om, nu vet jag vad det är också;-)))
Haha vilken härlig familj.
Läcker bild på Argos;-))))

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

30 juni 2011 16:51

Usch och fy för att gå till tandläkaren :( Varken kul eller billigt :(
Hoppas att det dom gjorde nu funkar så du slipper gå dit igen :)

Vad skönt dom verkar fått ordningen på bilen :) Hoppas den få vara "frisk" nu. Vad bra det inte kostade nått :)

Ha en fortsatt bra torsdag :)

http://www.heratorpetsvinja.webs.com

 
Beate

Beate

30 juni 2011 17:02

Grattis till nya headern, för visst är den ny:-)
Bra att du överlevde tandläkaren den här gången också!!!
Vad gäller bilen så kunde du lika gärna sagt det på kinesiska, men jag förstod att det inte kostade någonting, förutom all tid, men den har man ju tillräckligt av ändå;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Vicke

Vicke

30 juni 2011 17:37

då hoppas jag att bilen klarar av det eld dopet, ha en fin kväll nu

http://enbloggomlivet.bloggplatsen.se

 
Pennelina

Pennelina

30 juni 2011 19:40

Mmm... helt enig - så otroligt söt!

Låter inte kul med tanden.

Kramar från mig <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Ninz

Ninz

30 juni 2011 21:26

Där är du vännen, skönt att ha dig tillbaka :) Men din stackare, va du har fått vara med om, lider verkligen med dig! Nu hålls alla tummar för att bilen skall må bra å att ni nu slipper alla felmeddelanden :) Det bästa till dig :D
KRAAAAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susan

30 juni 2011 23:41

Skönt att dom hittade ngt fel, hoppas den rullar på nu så Ni slipper flera besök. Riktig söt nos men pytte tassar undr ;).Imorgon kommer nytt regn så vi slippr vattna.
Puss

 
Ingen bild

Phia

1 juli 2011 06:22

Absolut sötaste nosen!!Önskar Torpetgänget en skön helg.

 
Ingen bild

Monica

1 juli 2011 14:21

Ha en trevlig helg ni med Phia;-))))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards