Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Musik o fotoautomaten

Av Monica och Jacob - 11 juni 2011 06:30

MUSIK O FOTOAUTOMATEN # MUSIKER VI MINNS

Ja musiker var han väl inte Nat King Cole men han lämnade många bra låtar efter sej. 

Den här brukade mamma och jag dansa till  på den tiden man dansade ståendes på dom vuxnas fötter  

Jag gillar hans röst fortfarande, lite hårresande är den 

 

På den tiden det begav sej, mor  dotter och gammelmorfar   

För att höra fler bidrag http://kafferasten.blogg.se/


 
 
Beate

Beate

11 juni 2011 21:09

Säg som så: bilden var charmig. Älskar gamla foton!!! Undrar verkligen (eller rättare sagt så har jag gjort det ett tag nu) hur gammal du är. Du kan väl inte ligga "förre min tid". Känner ju igen låtarna men minns dom inte som du. Jag vaknade väll till ett tondövt musikliv när Beatles och Rolling Stones dök upp, det måste bero på det;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Mia

Mia

12 juni 2011 08:07

Men kära nån, nu blev jag riktigt nostalgisk och glad...!! Man glömmer, sen poppar det upp såna här pärlor, det måste jag tacka dig för... *L*

http://www.matmia.blogg.se

 
Anni

Anni

13 juni 2011 10:45

Ibland känns det som om livet var lättare förr - i alla fall var musiken så mycket gladare :-)

Tänk, Dagmar Hagelins öde följde jag noga, noga, jämngamla som vi är (var). Försökte sätta mig in i, försökte förstå. Så grymt!

http://vardagsnjutning.blogspot.com

 
Erik "Semlan"

Erik "Semlan"

13 juni 2011 13:48

Härligt inlägg! Nat King Cole hade en sammetsröst. Gillar det gamla fotot mycket... Minns att min far gillade "Ramblin' Rose", den är jag bitvis uppvuxen med.
Första låten känner jag igen, men tror inte jag hört den med Nat.
Kul att jag kunde ge en ny bekantskap. ;-)
Tack för kommentaren. Önskar en ny skön vecka!

http://erik56.blogg.se/2011/june/talande-texter.ht

 
Pialotta

Pialotta

15 juni 2011 20:30

Alldeles underbart foto du visar.. det fanns en tid för länge, länge sen... :) "Nattan" är väl okej och Ramblin rose helt enkelt superbra som man lyssnade till mycket förr i en Dåtid :) den trallar jag gärna till ;)

http://kafferasten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 6 maj 06:36

Att vara gammal och sjuk i Sverige är ingen höjdare om man inte prioriteras bort helt får man max 5 minuter på sej att berätta hur man mår. Lättakuten på Danderyd har vi dåliga erfarenheter av bägge två, mej skickade man hem med fullt utvecklad lun...

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards