Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Härligt att få vara ensam

Av Monica och Jacob - 28 maj 2011 10:27

Dagens höjdpunkt är morgonpromenaden, ingen annan än vi och dom vilda djuren är vakna  



Mandelblommen blommar så fint i hagen.

Nu har dom snart gråtit sej till skyddsjakt, frågan är bara hur man ska få tag i den varg som man anser vara farlig dom är ju flera stycken här. Slutar väl med att Pjotr och hans vänner gjort slut på hela Rialareviret, konstigt är det av alla hundratals lösspringande hundar här är det bara jakthundarna som blivit vargdödade. Förklara det den som kan, nä stackars stora starka karlar säger jag som kissar på sej bara man säger ordet varg 

Bäst att vi ser upp när jakten börjar vill ju inte ha någon vovve skjuten  , kan man inte se skillnad på älg och ko måste det vara omöjligt att skilja schäfer från varg.

Ha en skön helg   


     

 
 
Sarah

Sarah

28 maj 2011 11:06

Visst är det konstigt att det bara är jakthundar som blir attackerade, man ju absolut inte se någon samband i det alls! *ironisk*
Ja bäst att vara försiktigt så inte någon av dina fina råkar ut för en jägare som inte ser skillnad!

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

28 maj 2011 11:54

Usch nej, skjutglada jägare finns det på tok för många av... Känner dock ett pa duktiga och trevliga jägare men det är ju inte sådanna som sitter med plunta i skogen och skjuter allt som rör sig :-/
Borde vara någon funktionskontroll på jägare och nykterhetskontroller osv, osv!

ha en fin helg, nästa vecka kommer sommaren med fina temperaturer på runt 20 grader =)

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Pennelina

Pennelina

28 maj 2011 12:57

Ja, där jag kommer ifrån har de skjutit på allt från hästar och renar till skördetröskor och bärplockare...

Kramar <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Beate

Beate

28 maj 2011 13:19

Har en känsla av att Argos i sista bilden kan läsa - ja ditt inlägg alltså. Hans min förstärker allt du skrev. Konstig (och härlig) hund den där Argos.
Nu tillhör jag ju asfaltsbönderna, så jag skulle nog inte se en större skillnad mellan varg och schäfer. Så watch out!!!

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ninz

Ninz

28 maj 2011 15:52

Dem kanske till och med skall ge upp "hobbyn" som jägare, dem verkar inte riktigt förstå att VI lånar & brukar naturen som tillhör de vilda djuren. Håll reda på dina darlings, för dem verkar inte riktigt kunna se skillnad på hund o varg!
Sv; Händelsen har runnit av mig & då har den gjort det på honom också :D :D
KRAAAAAM!!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susan

28 maj 2011 17:21

Det finns inget underbara än att vara själv iskogen med sina hundar. Ingen trafik,ingen radio bara doften av skog och tysthet. HOppas helgen blir fin. Telia har inte lagat min leding så jag kommer inte ut. För mkt på jobbet för att orka/hinna följa med på bloggar. Ska hem nu efter Maraton. Packat med gäster :):)
Puss

 
Ninz

Ninz

28 maj 2011 18:30

Håller med dig till 100% Vad är det som ger dem rätten till att alltid få som dem vill?! Om jag lipar å bölar, inte fan får jag min vilja igenom. Ska testa det nästa gång jag har statlig kontakt, vi får väl se om det hjälper....
KRAAAAM!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Junitjej

Junitjej

28 maj 2011 20:45

Visst är det härligt att vara ute när ingen annan är det+

http://junitjejen.se

 
Ingegerd

Ingegerd

28 maj 2011 21:13

Instämmer, ensam med hundarna i skogen är vila för själen. Jag är nog lite av ensam"varg". Kanske bäst man stannar inomhus? Även här finns skjutgalna gubbar. De tar helst bilen så de bara kan kliva ur den och stå på pass intill den - har även skjutit inifrån bilen enl husse här! Han brukar skälla ut dem rejält.

http://vitplister.blogg.se/?tmp=28205527

 
Ingen bild

Yvonne

28 maj 2011 23:06

nä.spänna av hanen på bössan och skjuta av några skott är vad dom vill dom fulingarna som vill bli av med vargen.
Härlig musik i inlägget innan.
Kram på dig

 
Sussi

Sussi

29 maj 2011 11:29

Min morgonprommis var lite trög i morse. En flaska vin gör kroppen lite seg så där dan efter ;)
Men i övrigt brukar jag njuta när jag går på morgonrundan.

Nä, ingen får se fel på gulleschäfrarna. Men ibland undrar man ju hur vissa lyckas få jaktlicenserna??

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards