Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Tema fredag

Av Monica och Jacob - 27 maj 2011 05:10

TEMA FREDAG # YTA

Skaren ger rådjuret en hård yta att gå på, ingen dagsfärsk bild men fantasin tryter  

För att se fler bidrag  http://sinneskatten.blogspot.com/

 
 
Beppan

Beppan

27 maj 2011 06:01

Oj - en yta vi har mycket av hos oss stora delar av året och som jag helst vill förtränga just nu... Tur för rådjuren att skaren finns så att de tar sig fram - och kan nå till maten.

http://beppansallehanda.blogspot.com

 
Beate

Beate

27 maj 2011 07:46

Du vet vad det är för fel på den ytan eller..... Nu tycker jag iofs att ditt bidrsg till temat är extremt fyndigt men... Extra plus för rådjuret;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

Siv

27 maj 2011 10:50

Vilken sötnos;-))))

Monica och Jacob

27 maj 2011 10:52

Ja och duktig var hon käkade inte upp en enda tulpan här, men hos grannkärringen hade hon varit;-))))))))))))))

 
Leena

Leena

27 maj 2011 12:12

Rådjuret ser ju så oskyldigt ut! Inte kan det väl äta upp våra blommor och växter ... och den ytan är ju lite speciell, det är inte alltid man kan gå på snön. Tur för de smala benen. Fast de får helst trampa skare någon annanstans än i vår trädgård.
Ha en skön helg!

http://utomhusliv.blogspot.com

 
Erik "Semlan"

Erik "Semlan"

27 maj 2011 13:55

Himmel och plättar! Ett vinterfoto mitt i allt, jag får nästan en frossa-attack!
Men yta är det och ett sött rådjur fångade du på fotot också...
Men nu fort härifrån, du får ursäkta men bort från vintern, fort tack. ;-)

http://erik56.blogg.se/2011/may/ytor.html

 
anemonen

anemonen

27 maj 2011 16:28

Ja så kan det vara emellanåt. Det där med fantasin är inget man kan tvinga fram. Det kommer av sig självt med jämna mellanrum tycker jag iaf. Bilden ger mig frostskador, men jag gillar den ändå för den passar ju in så bra på temat och rået är sött. Ha en fin helg.

http://karingafallan.blogspot.com/2011/05/tema-fre

 
Jah Hollis

Jah Hollis

28 maj 2011 13:47

Originell variant på temat. Fin bild dessutom.

http://jahhollis.blogspot.com

 
Tove

Tove

29 maj 2011 18:24

Detta får mig osökt att tänka på barnvisan om Haren han sitter på skaren...
Fin bild trots den hårda ytan :D
Ha det bra!

http://tovesfoton.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards