Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Vinter igen

Av Monica och Jacob - 6 mars 2011 06:07

Efter en vårlik vecka är det vinter igen , snö i går och -6,7 i dag  snöfritt blir det väl i juni.

  

Den nu så berömda ETS lampan har inte lyst på flera veckor, har fått höra att det kan ta några veckor innan dataprogrammet synkat. Det kanske man skulle tala om för kunden också, har ju helt tappat förtroendet för dom verkar som om dom försöker plocka blåbär på pengar bara.Har lärt mej så mycket på datorn så jag kan  bli mek själv snart  

 


   

Dom tre gracerna bland blåbärsris och vår en härlig bild, Ebba som är längst fram firar namnsdag i dag  blir en extra godbit. Lite småfånigt eller hur men dom ska väl firas dom med.

  

Annars blir det en lugn dag eftersom det är snorhalt ute igen, och det finns tyvärr inte broddar för hundar kanske vore något för Uppfinnar Jocke.

Ha en skön söndag  




 
 
Ingen bild

Siv

6 mars 2011 07:12

Ja tyvärr blir det väl en sen vår;-(
Alla lampor och annat skit i bilarna nu för tiden gör en ju bara stressad, man får plocka fram lilla boken för att se vad det är för fel.
Grattis till lilla Ebba;-)
Ha en skön söndag;-)
KRAM o NATTINATTI

 
Ingen bild

Phia

6 mars 2011 07:29

Grattis på namnsdagen Ebba!Ha en skön söndag.

Monica och Jacob

6 mars 2011 08:09

Ebba tackar:-)
Ha en skön söndag ni med;-)

 
Sussi

Sussi

6 mars 2011 11:40

Så ni fick snö igår? För en gångsskull så klarade vi oss. Inte en flinga såg vi till! :)

Skönt att lampan inte lyser längre. Håller med dig, dom kanske kunde berätta en sån viktig detalj. Tur att det finns internet..

Vi ska åka och hämta min bil som fick bo inne i stan i natt. Men det är väl allt som händer idag. Man är inte pigg precis..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Beate

Beate

6 mars 2011 14:29

Alltså nu ska du inte vara en så'n. På balkongen här har jag suttit i stort sett sedan jag gick upp (klockan 12:00). Du borde flytta till Täby, för här har inte ens snöats. Tempen igår kväll låg på -1,7, nu ligger den på -0,6. Oooooops - i skuggan alltså;-)
Gratta Ebba på namnsdagen. Måste säga att jag blir lite förvirrad här (mera än vanligt alltså): Argos - check, Signe - check, Kajsa - check men Ebba...
Skit i ETS lampan och hoppas på det bästa - hrrmmmmmm;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Susan

Susan

6 mars 2011 15:42

Här är det vår med sol och +2.Skönt att kunna pula ute ett par timmar men det är hemskt halt att gå på vägarna :(. Fin hon är Ebba, ser lite busig ut ;)
Hoppas veckan blir bra / Puss

http://www.manhofs.se

 
Mimmi

Mimmi

6 mars 2011 15:51

Fina tjejer;-)

http://malanutt.se

 
Vicke

Vicke

6 mars 2011 16:12

där ligger dom bra ser jag

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

6 mars 2011 17:43

Hipp hipp hurra Ebba, det är din namnsdag idá, grattis! Dem är lallare hela bunten, blir så arg över att man inte blir tagen på allvar, fixa problemet punkt NU! Det skulle nog vara en bra uppfinning, broddar på doggar *asg*
KRAM!! =)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sinna

Sinna

6 mars 2011 20:36

Det känns som om snön kommer att ligga kvar LÄNGE men annars så tycker jag det börjar "ljusna" och att det finns hopp om VÅR :-)
KRAM Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Noomi

Noomi

6 mars 2011 20:43

Härlig bild på de tre gracerna :) Idag har det verkligen varit vår i luften och hopp om livet.
Skönt att det går åt rätt håll med Argos. Hoppas på detsamma för lilla Dizzan...
KRAM

http://www.dizzyweb.se

 
Oldmolly

Oldmolly

6 mars 2011 23:26

Va, det regnade lite hos oss i förgår, men snö...?
När du du är färdiglärd mek, kan du få jobb hos mig.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Yvonne

6 mars 2011 23:42

en vit midsommar i dubbel bemärkelse.
gud vilken söt tjejliga med Ebba i spetsen.
kram på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards