Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Tema fredag

Av Monica och Jacob - 25 februari 2011 05:45

TEMA FREDAG # NOSTALGI

  

Gammelmormors strykjärn det stora väger 5 kilo, och hennes kaffepanna samtliga gjorda för vedspis dom är för mej nostalgi.

För att se fler bidrag http://sinneskatten.blogspot.com/

 
 
Pialotta

Pialotta

25 februari 2011 08:48

Nostalgi på hög nivå .. Jag har lite granna samma grunkor på min vind.. men där får de stå ett tag nu.. rensat upp i röra :)
Men visst är de läckra:) Ha en fin fredag.. Musiken är inlagd;)

http://caffepaus.blogg.se

 
Anne-lie

Anne-lie

25 februari 2011 08:53

Jag har likadana strykjärn. Men jag har aldrig använt dem

http://www.skaparrgladje.blogspot.com

 
Rantamor-På Näthinnan

Rantamor-På Näthinnan

25 februari 2011 14:46

D va rejäla strykjärn och får mig att tänka på att jag har massor av ostruken tvätt i tvättstugan...attans.
Men dom strykjärnen fungerar nog idag med...men tänk va varmt det skulle vara att stå vid spisen å stryka och hålla värmen i järnet.

Tjingeling.

http://rantamor.blogspot.com

 
Kerstin

Kerstin

25 februari 2011 15:15

Ja tänk va utvecklingen gott framåt! Tur att man slipper använda såna strykjärn nu för tiden. Då skulle jag nog stryka ännu mindre;=)

http://mindag-k.blogspot.com

 
ormbunke

ormbunke

25 februari 2011 15:17

Verkligen nostalgi. De visade ju en del på Antikrundan i går. Har också några stycken.bl.a ett som man stoppade i nån sak man först värmt så den var glödhet på spisen.
Och tunga är de också. Ha en trevlig helg. Anita

http://blomfoton.blogspot.com

 
Jah Hollis

Jah Hollis

26 februari 2011 11:17

Med de strykjärnen fick man både tvätten struken och styrketräning samtidigt. Vad skulle man med gym till? :-)

http://jahhollis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards