Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Vill ha en diagnos NU

Av Monica och Jacob - 12 november 2010 10:45

Mår faktiskt lite apa av all denna väntan, till saken hör att ingen talat om för mej hur han ska leva vovven. 3 veckor till rtg och sedan över en vecka till svaret kommer till oss och  sedan är det ju Jul o Nyår, han har timat det fint Argos.

I dag ringer i alla fall den första veterinären som vi hade på Albano måste fråga honom om det finns något man kan köpa som ger mer stadga till Argos vänsterben bak. Jacob har erbjudit sej att fixa något av två plankor och lite gasbinda, han har humor den mannen  . Ser man inget på magnetrtg så måste det vara en stroke eller någon annat som hänt i skallen.

Röntgen kommer nog att ta lång tid först ska man till Ultuna för att sedan åka till Akademiska Sjukhuset där han ska magnetröntgas inte undra på att det blir så dyrt, undrar om dom köper in sej på tider eller om dom delar kamera.

Måste även fixa någon som kan gå ut med tjejerna om det tar mer än 6 timmar, eller om man ska lämna dom på pang över natten.

Tack till alla som håller tummarna, kul är det att så många som inte ens träffat oss eller har hund  kommenterar här.

Ja livet går vidare och killen är pigg och glad vilket kan medföra problem när man vill att han ska ta det lite lugnt  han har med andra ord ingen aning om att han är sjuk eller handikappad  

  

Detta är en gammal bild men håller jag inte efter honom så far han omkring så här, enda skillnaden är att han har lite fäflugestil nu dvs går på tvären.

  


  

Snön som kom ligger kvar här och gatan är snorhal hoppas bara att vi slipper en sådan vinter med tö och minus om vartannat. Man får ju börja tänka lårben i den här åldern så man får passa sej för isfläckarna.

Ha en skön helg  

  


  

  

 
 
Madde

Madde

12 november 2010 11:54

Ring till regionaldjursjukhuset i strömsholm, där har dom egen magnetkamera tror dom har kortare köer också!
Har dom en ledig tid så be albanoveterinären faxa/skicka dit remissen istället!

(I skara/skövde används djursjukhusets magnetkamera till människor också *S* för att minska vårdköerna, snacka om att kännas susekt att sitta i väntrummet på ett djursjukhus för att göra sin MR undersökning *fnissar*

http://www.working-gsd.se

 
Ingen bild

Yvonne

12 november 2010 13:56

hua vilken väntan,känns såå långt,men vad göra,,,
var det 3/12 en fredag ??du skulle dit,
ska kolla mitt schema men tror jag jobbar då i fall jag kan hjälpa dig på nåt sätt.
7 hundar på Nybygget ,ja det vore nåt,fnizz
Har ju hundgård annars,,,
Fina bilder som vanligt.
Kram o ha en trevlig helg i slasket

 
Glimz

Glimz

12 november 2010 21:47

Usch usch usch, det där låter inte uppmuntrande precis :( Förstår din oro & all väntan gör att man får ont i magen iiisch, jag lider med dig! Nu önskar jag att tiden dansar fram till "ditt" datum så du snabbt får svar på dina frågor som susar runt. Gulli han är din make :) Klart han skall fixa till ett stödben å killen :) Försök att ha en så goo helg du bara kan trots omständigheterna.
Kramar om massor!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Beate

Beate

12 november 2010 21:50

Stackars dig!!! Jag förstår din oro och vanmakt. Men du: Argos verkar ju inte må dåligt av att han springer sned, han lider inte, han är glad. Detta borde faktiskt "trösta" dig - mycket.

PS. Jag kan ingenting om hundar, men Argos "has grown on me" om man säger så - på skärmen alltså. Men makens familj har alltid haft hund, han misstänkte också stroke. Men so what - Argos är ju glad. DS

PS2: Säg ingenting mot vädret. Här är den där eländiga snön nu äntligen borta. Men håller med dig: imorse var det rutschkana till bussen. Dags för broddar med tanke på lårbenshalsarna. DS2

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

Siv

13 november 2010 06:59

Förstår att det är jobbigt, verkar konstigt att dom inte har ett hum om vad det är. Det börjar likna när man själv går till husläkaren och dom fattar nada;-( Vi håller i alla fall fortfarande tummarna;-)
Ha det bra/KRAM o Nattinatti

 
Oldmolly

Oldmolly

13 november 2010 07:50

Jag bor ju i närheten. Om inget annat dyker upp, kan du lämna dem här.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

13 november 2010 09:17

BRA att ni fick tiden och det minsta problemet är hundarna, det får vi lösa! Tänk på att han är glad och inte har ont men jag förstår att du tycker det är jobbigt, tänker på er. Försök att ha en bra helg och krama om brollan!

Kramisar o tassisar

A&A

Monica och Jacob

13 november 2010 10:39

Tack för att du ställer upp som vanligt;-)jag tror det löser sej. Vi tar med Signe också och så lång tid hoppas jag inte det tar men det är skönt att ha någon i bakfickan.
Albano skulle ha ringt i går men det gjorde dom inte och nu är jag lite sur;-( så det är ingen idé att ringa igen som du kanske förstår haha. Undrar om dom håller på att tappa stilen dom också.
Ja visst är det skönt för honom att han inte har ont, men att se honom flaxa iväg gör ont i mitt mammahjärta må du tro. Men det funkar ju för honom så då är jag lite glad i alla fall;-)
Ha det bra/KRAMEN

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

13 november 2010 10:03

Förstår att det är jätte jobbigt att gå och vänta :( Men vad konstigt att dom inte talade om hur han skulle "skötas" fram till han ska magnetröntgas, vad skumt.

Hoppas du fick nått bra svar från veterinären som skulle ringa.

Så ni har snön kvar, här är det +grader och det har töat bort en massa och är super halt. Ska visst komma regn idag också sägs det :(

Ha en bra lördag.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Sussi

Sussi

13 november 2010 10:20

Men hoppsan.. Jag hade ingen aning om att Akademiska tog emot hundar. Man lär sig något nytt varje dag. Är ni på Akademiska är det inte långt till cantrum och alla dessa butiker men det är en bit till boländerna eller till gränby centrum där jag brukar handla mest.

Jag håller tummarna på att allt kommer ordna sig för Argos. På ett eller annat sätt..

Kramisar till er

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingegerd

Ingegerd

13 november 2010 22:16

Förstår att tiden går i snigelfart fram till röntgen. Jag misstänker att vetten inte kan säga så mkt om hur Argos ska skötas och Du kan lita på Ditt eget omdöme, det är jag säker på. Ngn form av stödbandage är det enda jag kan tänka mig men vet ej om det finns för hundar. Ja, broddarna är ett måste för hundägare, har just köpt nya som täcker hela skosulan med riktigt vassa nabbar.
Tyvärr tar mina knän stryk av att det blir så stumt och hårt att gå med dom, men hellre det än att bryta lårbenet! Håll ut!

http://vitplister.blogg.se/?tmp=13220917

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards