Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Läker bra

Av Monica och Jacob - 10 september 2010 05:45

Så har det hänt det jag aldrig trodde skulle hända, lilla mor har röstat blått.

Varför kan man fråga, jo för att hon som är riktig fattigpensionär med bara garantipension 4 454 kr    har fått över 500 mer i månaden att röra sej med denna mandatperiod. Lite annat än dom småsummor på så där en 25-30 kr per år som hon är van vid. Sverige är ett land som verkligen skulle skämmas med tanke på hur vi behandlar våra gamla, det finns aldrig några pengar över till dom konstigt nog.Själv är jag som sagt livrädd att hamna i samhällets klor när jag blir gammal(äldre) bäst vore en riktig ättestupa.  

Hej politiker detta är vad jag tycker om er  


Vad händer annars ja inte så mycket vilket är skönt faktiskt, Argos böld ser ut att läka som den ska, en gång om dagen får han gå lös på den för att den ska tömmas helt. Övrig tid(utom när jag har koll) blir det golvlampestuket eftersom han har samma konstnärliga ådra som sin syster Athena och gärna modellerar om sitt utseende själv.

 

SÖÖÖÖÖT  


   

Det här är en mattvävarspindel som måste ha fått spel och gjort ett riktigt fint nät, stackarn daggen har gjort den helt genomblöt. 



Stämmer rätt bra faktiskt!!!
 
 


1970- talet


2010- talet


Ville ha en BMW


Vill ha ett hyggligt BMI


Slog runt i en hippiekula


Behöver en ny höftkula


Rolling Stones


Njurstenar

  

Klarade körkortstestet

Klarar syntestet


Rökte gräs


Rensar ogräs


Krossa systemet!


Uppgraderar datasystemet


Hårdrock


Hård mage


Fri sex


Sexfritt


Trimmade bilen


Får allt fler bilringar


Surt godis


Sura uppstötningar


Sjöng protestvisor


Behöver tandproteser


Vaken till 5


Vaknar 4


Hår på bröstet


Hår i näsborrarna


Hängde på disco


Det mesta på kroppen hänger


Kollade 'Den sista färden'


Ringer efter färdtjänst


Rockband


Bråckband


Solade naken


Ligger påklädd under parasollen


Brände flaggor


Bränner CD skivor


Ute och röjde


Hemorrojder


Rödstrumpor


Stödstrumpor


Ville resa till alla jordens kontinenter


Vill ha hjälpmedel mot inkontinensen


Fick recept på p-piller


Får recept på sömnpiller

Ha en skön fredag  




 
 
Vicke

Vicke

10 september 2010 07:09

sossarna får alltid min röst, deras värderingar är mina värderingar, ha en fin dag nu

http://animeramedvicke.jimdo.com

 
Sussi

Sussi

10 september 2010 08:16

Usch ja.. det där valet kommer närmare och närmare och jag har fortfarande ingen susning om hur jag ska lägga min röst. Det är som att välja mellan pest eller kolera!

Så fin han är i sin lilla krage..
Skönt att det läker som det ska :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Siv

10 september 2010 08:38

Såg programmet man blir ju kräkfärdig, ytterligare en påminnelse om att makthavarna inte har empati med dom gamla.En rödgrön kommun som ska se till den lilla människan, jo jag tackar jag FY F-N
Läcker bild på spindeln som ju inte tillhör mina favoritdjur.Skönt att det går åt rätt håll med bölden, söt lampa vill ha;-)
Ha en bra dag/Kram

 
Ingen bild

Siv

10 september 2010 08:41

Glömde, har inte hår i näsborrarna än haha

 
cat

cat

10 september 2010 09:20

Vad skönt att vovvarnas åkommor läker fint.
Själv har jag också röstat på de som gett mig ca 1000 kr mer i månaden.
Gillar det fina nätet spindeln har gjort. Bra fotat :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Marre

Marre

10 september 2010 11:37

Här lutar det mot sossarna faktiskt.
Å så fint det läker. Söt i tratten, men kanske inte allt för kul.
Häftig spindelnätsbild ;)

Här mår man pizz då febern åter har gjort sig påmind, grr. Trött på vara dålig då jag just nu vill göra så mycket.

Trevlig helg. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Lotta

Lotta

10 september 2010 17:46

Sitter numer sällan vid datorn (kommer visst aldrig ur min lilla svacka) och har missat att plutten fått en böld. Skönt att det läker bra :)
Så söt han är på "trattbilden", och fin bild på spindeln och nätet :)
Kul jämförelse på -70 och och 2010!
Ha en skön helg :) Kram kram

http://minflock.com

 
Ingen bild

Anna

10 september 2010 18:22

Tack för ett gott skratt:) Skönt att pruppen är bättre, han är såå söt på bilden!Athena och han har i nuläget vissa likheter;) Trevlig helg

Kram o tass
A&A

Monica och Jacob

10 september 2010 19:01

Ja hela gänget har vissa likheter när man hör hur dom är;-)Hörde av Jacob att hon är bättre i alla fall, knasboll hade hon låtit bli hade det nästan varit bra nu.Det kliar tydligen på Agge också för när vi är ut och han inte har strut kastar han sej ner på marken för att komma åt att klia sej.
Ha en skön helg/KRAMEN

 
Ingen bild

Oldmolly

10 september 2010 20:02

Enligt din staus 2010, förstår jag att vi måste tillhöra samma generation.

 
Beate

Beate

10 september 2010 20:45

Kvällen asg. Din lista är ju klockren:-))) Ditt spindelnät är verkligen ett konstverk.
Storyn om bölden är jag inte helt med på. Om han får gå lös på den får han då slicka/äta/svälja varen? Yuck!!!

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Nanna

Nanna

10 september 2010 21:40

Skönt att Argos sår läker fint! Har du skaffat dig en kamera? Jättefina bilder! Eller är det fortfarande samma gamla mobil... som tar så bra bilder? ;) Nu har jag orkat uppdatera första sidan på hemsidan :( Vår nya stjärna Trassla finns med där. En skitsöt liten tjej :) Vet inte riktigt hur jag vill ha det så jag är inte klar ännu... Vill ha med Qujo ett tag till.

http://www.qujo-tyko.se

 
Ingen bild

Susan

10 september 2010 22:55

Skönt att bölden läker som den ska.Väldigt söt golvlampa som är väldigt lik sin far. Önsakr en trevlig helg / PUss

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

10 september 2010 23:38

Låter ju lysande att Argos böld läker så fint :) Men han är verkligen söt som golvlampa :)

Stiligt spindelnät du fotat.

Ha nu en skön fredag eller rättare sagt lördag för fredagen är ju snart slut ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Yvonne

10 september 2010 23:58

skönt att det läker bra på prinsen.
Kanon fin bild på spindelnätet o spindeln.
Går ju att skicka in på en phototävling
Kram o ha en trevlig helg

 
Vicke

Vicke

11 september 2010 08:20

Jag hoppas att du får en trevlig helg nu

http://animeramedvicke.jimdo.com

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

12 september 2010 17:45

Så bra att såret läker! Underbart spindelnät:))

http://barasaras.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards