Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Så kan det gå

Av Monica och Jacob - 30 augusti 2010 05:46

Ja så kan det gå när man inte kan låta bli sin svans  

Det är ju en sista utväg men när inget annat hjälper så, hon har aldrig haft munkorg förut vad jag vet men verkar finna sej bra i det. På bilden ser man ju att det är bra mycket kvar av svansen, den går ju ner till knät i alla fall.

Ett stort GRATTIS   till Susan och Gucci som tog hem ett SV LCH i går, det måste ha suttit bra    

   

Den här lilla sötnosen   är det i alla fall bra med, dom nya knölarna har inte vuxit så man får i alla fall tro att dom inte är tumörer utan vanliga fett eller hårsäckar.

Värre är det med mej och mitt högerben som är riktigt påverkat av det lilla diskbråcket, ibland blir det en skärande smärta   som gör att benet viker sej hur kul som helst när man är ute i skogen i går var det riktigt eländigt.  Får köra en cocktail på ipren och alvedon på morgonen så jag fixar dom första utgångarna som är lite längre.


Nu har jag bestämt mej för att bli soffliggare i år, finns inget jag kan rösta på. Dom Röd-Gröna vill i värsta fall beskatta bort mej från mitt hem och dom andra fjantade runt med jägarlobbyn i TV och lovar vargjakt till höger och vänster.Konstig det här att om man höjer hyrorna med några hundra blir det ett jävla liv men att dubbelbeskatta egnahemsägare i storstadsområdena (för det är nästan bara där) med en tusenlapp i månaden det gör inget dom har ju råd.

Ja så är det ingen får min röst för det finns ingen som har lovat oss någonting mer än höjd boendekostnad och att få se en massa lemlästade vargar i TV vilket är som att se sin egen hund skjuten.  


  

Gräsmattan i Juli och i Augusti, lite skillnad eller hur.

 

Ha en skön måndag  

 
 
Ingen bild

Siv

30 augusti 2010 07:09

Bra att munkorgar finns när inget annat hjälper, blir nog också soffliggare ensamstående utan barn hemma är det ju ingen som bryr sej om utom när dom kan plocka pengar av en;-(
Såg också vargpratet, hu ja vad en del kan gråta sej till hoppas EU täpper till käften på dom med saftiga böter.
Ha en bra dag/Kram o Nattinatti

 
Marre

Marre

30 augusti 2010 08:38

Munkorg är en kanon uppfinning om den används rätt. Och i detta fall är det kanonbra, tummen upp.

Här är man också något vilsen när det gäller röstningen denna gång. Inget faller mig på läppen, svårt det där, hm.

Dyra böter och längre fängelsestraff på olaglig vargjakt borde omgående införas!!!

Stackar, vet precis hur du har det då jag själv sitter i samma sits. Men jag kan trösta dig med att värken minskar med tiden, fast det tar lång tid, kramar om.

Får se hur det blir här till kvällen, allt hänger på den dumma magen, grr. Önskar dig/er också en bra dag. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
cat

cat

30 augusti 2010 09:35

Lilla gumman.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

30 augusti 2010 10:51

Det bästa med hundar är att dom vänjer sig vid det mesta. Munkorg är ett superbra sätt att inte låta henne komma åt och slita upp svansen. Det är ju bara tillfälligt också :)

Jag har ingen susning heller vad jag ska rösta på i år..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susan

30 augusti 2010 14:49

Vilken uppfinning för små bävrar. Porsche känner igen den direkt ha ha. tack för gratulationer, det värmde att läsa men ännu mera din gullig sms :).Oj vad vi njuter :). Var i dina trakter och träna hela dagen men såg ingen halt kvinna med 4 schäfrar som spana efter boys på Golfbanan *S*.Tyvärr så raderar BT inlägg och tar bort komentarer som du märkt . Men att skriva en seger blogg är inte så tungt så jag skriver en ny :):)
Puss

 
Vicke

Vicke

30 augusti 2010 17:11

då får vi hoppas att munkorgen lär den en läxa, ha en fin kväll nu

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

30 augusti 2010 20:56

Inte kan det vara kul med munkorg :( Men vad gör man om tösen inte kan låte bli sin svans. Vill ju gärna ha kvar så mycke som det går.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Beate

Beate

30 augusti 2010 21:53

Ja nog önskade jag mig en bild på den kapade svansen. Fick se en godis och larvhuvudvariant - gillade dom. Ja nu när jag ser den blodiga svansen i ett annat "perspektiv" så är jag inte så kaxig längre.
Men Athena ser så lugn ut...
Så du vågar säga det på bloggen - helt officiellt alltså - att du tänker vara soffliggare i årets val. Vi diskuterade det under lunchen å jag sa samma sak - gud vad jag fick skit för det. Du vet den gamla klyschan: ja det är ju det enda sättet du kan påverka... Påverka vaddå????

PS. Å att rösta i Täby7Danderyd är ju inte ens värd promenaden till vallokalen. Nej, maken håller inte med. Han ska minsann rösta. DS

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Beate

Beate

30 augusti 2010 21:54

Sorry, glömde ju fråga: korgen med mjukisdjur i bakgrunden - är det hundarnas leksaker eller dina;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne

31 augusti 2010 00:58

fyy vad söt hon är Signe,en riktig raring,
ne -är trött som f-n¨på politiker som lovar guld gröna skogar,sen blir det nada,ne mina skosulor spar jag till hundprommisar i stället för att gå till vallokalen.
Grönt o fint är det nu i roslagens vackra famn
Kraaam

 
Sussi

Sussi

31 augusti 2010 09:13

Vissa saker tycker man är kul och vissa mindre kul. Att shoppa har blivit något som jag gillar att göra. Något man kan göra när man är ensam. Sambon är lite som du, köper när han behöver..
Men tur då att han har en sambo som gillar att shoppa, även till honom hihi

Ha en fin fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

31 augusti 2010 13:18

Soffliggare! Om fler tänker så blir det gamla gänget kvar, bland den finns det högst troligt inga soffliggare. Man kan inte gilla allt i ett manifest men ideologin är viktig. För mig ett enkelt val; ut ur Eu, ej privatisering av sjukvård och annat allmänt. Bättre djurskydd och på sikt 6-timmars arbetsdag.
Det fixar sig nog med svansen när den är läkt och klådan försvinner. Ludde skulle aldrig tåla en munkorg, försökte ju med nosgrimma -han blev helt vansinnig. Tror att jag också skulle bli det, hehe.

http://barasaras.bloggplatsen.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

31 augusti 2010 17:06

Men attans vilken otur att hon fått av sig munkorgen :( Ni får vär doppa svansen i nått som smakar äckligt så hon låter bli den ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Vicke

Vicke

31 augusti 2010 18:36

det var ju synd, men med krage o korg så borde svansen klara sig

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
http://oldmolly.bloggsida.se/

http://oldmolly.bloggsida.se/

31 augusti 2010 20:54

Jag tänker i alla fall rösta, även om det är knepigt. Värst är att rösta i kommunalvalet, tycker jag

http://Oldmolly

 
Glimz

Glimz

31 augusti 2010 21:31

Munkorg är bra i dylika lägen. Använder det på min ist för tratt. Tösen blir inte lika olycklig då + att hon kommer aldrig åt såren.
Kan du inte rösta blank? Det talar ju om att du är missnöjd med alla partier + att det visar att du vill rösta :) En gooo kväller i stugan :D
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards