Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

Ordblind

Av Monica och Jacob - 7 augusti 2010 10:00

Hur det blir ibland när man skriver, skriver på ett kuvert tandläkaren tror jag i alla fall men när jag läser det står det tandkakaren och inte kan jag skylla på tangentbordet heller eftersom jag skrev för hand. Får en ju att tänka på monologen om den ordblinde Lindeman med Hasse och Tage om han som fick sparken från Sveriges Radio när han skulle skriva Knoll o Tott. Vad det blev av det kan ni väl tänka själva   

I morse var det dimma och Mattvävarspindlarna hade vävt hela natten, fint är det och lite trolskt.

  


  


  


  

Nu är den här hösten antingen man vill eller inte, jag gillar den det luktar så gott på mornarna ute i skogen. En stor nackdel finns det och det är att det hårda brödet i skåpet inte förblir hårt särskilt länge i det fuktiga vädret som blir efter sommarens hetta.

Dagens svartvita

   

Här är det inte The Dogwhisper utan The Dogstrangler, ett sött kort som visar att Jacob hade hand med  hundar även som barn.Hur frivilligt hunden sitter där kan man ju fundera på  .

Ha en skön lördag

 
 
Sussi

Sussi

7 augusti 2010 10:28

Ja du.. Ibland undrar man om pennan har eget liv. Så många gånger man skrivit galet!

Bilderna i skogen var jättefina. Som du skriver.. lite trolskt :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

7 augusti 2010 10:41

ja, det är något fint över det

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

7 augusti 2010 10:59

Ja det är nog lätt att pennan slinker iväg ibland och för sitt eget lilla liv ;)
Kan ju även bli så när man läser nått att man ser det helt fel och fattar absolut inte vad det står.

Vilken häftig bild med spindelnätet.

Ha en bra lördag och sköt om dig och alla dina fina vovvar.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Susan

7 augusti 2010 13:52

Höstkvällarna är här nu och det är skönt.Man går tunklädd till jobbet och fryser på vägen hem på natten. Vackert dom jobbar spindlarna. Monica måste varar morgonpigg som är uppe så tidigt. Trevlig helg / puss

 
cat

cat

7 augusti 2010 15:31

Oh så vackert och magiskt det är i dina bilder :)

Tycker också om den här tiden på året. Men i morgon hoppas jag det blir en fin sensommardag, för jag vill ut till en ö och ha det skönt.

Hoppas ni har en fin helg :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Marre

Marre

7 augusti 2010 16:02

Nä du, sommaren är långt ifrån över ännu ska du se. Den tropiska värmen kommer nog tillbaks. Jättefina bilder du fångat. Ordblind är bara förnamnet här, ASG. Skrivs ofta galet, men vad göra?! Är man sur på Benke blå just nu, grr!!!
Ha det så gött. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Siv

7 augusti 2010 16:04

Ja Hasse o Tage gjorde mycket roliga saker, du det har hänt mej med att jag funderat på vad fan jag skrivit hihi
Härliga bilder från trollmarker, och Jacob var ju bara sååå söt;-)
Ha en skön lördagkväll och håll tummarna för att det blir lugnt/Kramen

 
Ingen bild

Yvonne

7 augusti 2010 21:35

Ohh.vilka trolska bilder,du kan verkligen fånga dagen i bilder.
Tack för bilder o ha en bra Söndag.
Kramizen

 
Beate

Beate

7 augusti 2010 21:50

1. Sådana stavfel råkar jag också göra, hela tiden fast på tangentbordet. Tror mig kunna skriva blind (med tre fingrar på vänster hand) men ack så fel;-)
2. Vilken helt fantastiskt spindelmatta. Har jag aldrig sett förut. Ja tänk vad en asfaltbonde som jag missar.
3. 1 000 tack för namnet på Letti Rapp. Har ju sett henne många gånger i Täby Centrum när vi ställer ut under konsthelgen. Hon är mycket duktig, säljer som smör - men hennes vargar är inte nå't som jag skulle hänga på väggen. Så hon föder också upp schäfrar, tänk vad man får veta när man har en blogg;-)
PS. Saknade ett bidrag från dig till mixen idag. Udda är vä'l nå't som ligger både dig och meig varmt om hjärtat, men kanske därför är det så otroligt vårt att välja... DS

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Glimz

Glimz

7 augusti 2010 23:04

Kanske tänkte det undermedvetna på en liten kaka & så hamnade det i skrift :) Hur som, detta fenomen händer mig ofta & jag upplever det som om att handen hinner inte med tanken, det går för fort uppe i huvudet & då hoppar handen vidare till där tanken är *asg* skumt värre :) Nä för all del jag är inte tokig, bara lite & det underlättar!
Kraaam o go kväll i blixtrarnas å åskans dån :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

JJ

11 augusti 2010 19:08

Ja du knoll o tott ja;-);-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards