Direktlänk till inlägg 1 augusti 2010

ATHENA

Av Monica och Jacob - 1 augusti 2010 14:30

I går fick man ett sådant samtal som man egentligen inte vill ha, det gällde Athena Argos syster. Hon hade fått en elakartad tumör på svansen, tur i oturen är att den är inkapslad och är av den sorten som inte sprider sej. Först fick man svaret att den inte var elakartad men när man väl tagit bort den visade det sej att den trots all var det. Den sprider sej som sagt var inte men man vill ta bort en bit av svansen för att gardera sej, så det är vad som kommer att hända. Jaha säger en del förståsejpåare då kan ju inte hunden kommunicera med andra hundar längre, då undrar jag varför man kuperade en del raser förr och gör fortfarande i smyg måste ju vara väldigt handikappande.Här är det ju inte frågan om att avlägsna svansen och lämna en stump kvar bara utan det mesta av svansen blir ju kvar.Problemet lär ju bli det som redan uppstått att folk tror att hon klämt svansen på hunden i en dörr, och vi som känner Anna vet ju att det skulle aldrig hända. Årets tävlingssäsong är nog över men som jag sa får hon vara lika pigg som pappa Zeus blir det säkert ett Brukschampionat också att lägga till alla dom andra meriterna trots att hon är nio år.Vi är nog dom enda uppfödarna i Sverige som inte hade en aning om att kullen skulle bli så bra, dom flesta säger ju från början att det här är kanonhundar att tävla med. Att Athena skulle vara med i Lydnads SM i 4 år på raken hade jag aldrig kunnat drömma om, även om jag tyckte att hennes farmor Moa var den lydigaste hunden i Sverige.

     

Guldhunden   med lika stora lurar som sin pappa,roligt är det att se alla likheter dom har med far och farmor som vi själva har haft. Utställarna må garva läppen av sej och tycka att hon inte alls ser ut som rasstandarden förespråkar, men helt rätt i huvudet är hon och det har hon papper på    Skönhet går inte alltid i arv med tanke på att pappa Zeus hade fem Tyska Siegers i stamtavlan tycker man kanske att hon skulle blivit lite vackrare men inte fan hjälpte det inte  


Ja vad säger man om vädret, igår skulle varit en mellandag med sol, här var det mulet med regn. I dag skulle det regna och just nu skiner solen från en klarblå himmel varför bemödar man sej med att titta på väderprognoserna över huvud taget kan man ju fråga sej.

I dag ska jag ta med mej Gänget ut och köra lite sök, har nog aldrig haft en hund med den nosen som Kajsa har hon skulle nog hitta en nål i en höstack. Tyvärr använder hon sina färdigheter på det området till att nosa upp allsköns läckerheter som hon vräker i sej, dessbättre verkar hon ha en stålskodd mage som tål det mesta.

  

Full fart på den lilla Grisen

Ha en skön söndag  

 
 
Ingen bild

Phia

1 augusti 2010 14:29

Usch..såna samtal är inte kul..Det går nog bra hoppas jag(vi håller tummar o tassar,),Den "storörade" bruden är vacker..Kram

 
Ingen bild

Siv

1 augusti 2010 15:07

Tur i oturen att den är inkapslad och håller sej där den är, skulle också ta bort den delen på svansen då kommer den ju inte tillbaka i alla fall. Förstår mattes oro och dom har ju haft en del oflyt med ormbett och bröstbenet när tävlingssäsongen startat.
Härligt väder i dag, lagon varmt och lite solsken, detta är Svensk sommar det hihi.Du njuter väl i alla fall precis som jag när du slipper hettan, läste om en som beklagade sej redan över regnet han kan inte bo i Stockholmsområdet i alla fall;-)
Ha en skön söndagkväll;-)

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

1 augusti 2010 20:39

Att bli av med cancern är absolut värt en bit av svansen. Hunden blir inte sämre för det, har ju själv en medfödd stubbsvans som är nog så talande;-) NEJ inte jag -västgötaspetsen min;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
julia

julia

1 augusti 2010 20:48

Hejsan fin blogg kika gjärna in min blogg och komentera www.jia.bloggplatsen.se

hej då

http://www.jia.bloggplatsen.se

 
Beate

Beate

1 augusti 2010 22:14

1. Kollade Bildlik talat först. Å visst var fotot vackert - men jag saknade åtminstone någon av hundarna.
2. Nu har jag läst mig till att ni är uppfödare av schäfrar. Wow. Det förklarar ju en massa - sådär i efterhand alltså.
3. Bort med svansen bara säger jag. Man älskar väl sin hund/hatt(sköldpadda (= dåligt exempel kanske) varken den har svans eller ej. Får ming att tänka på alla boxer-hundar förr: de hade väl ingen svans. Sedan blev det förbjudet att "kapa" svansar = nu ser alla boxers bara löjliga ut = sagt av en som inte kan nå't om hundar, men följer med lite grand i temat. Har en kompis som deltar med tre mopsar i olika tävlingar.
4. Mopsar är fula och framodlade;-)
5. Svar: Jag börjar förstå vad du menar med Lindford Christie - men hallå. jag vill väl inte bli nedklubbad;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Glimz

Glimz

1 augusti 2010 23:47

Vad är en svans i sammanhanget, det viktigaste är att hon blir av med djävulen. Har sett Athena på ett flertal tävlingar & hon är verkligen jätte duktig & matte har gjort ett enastående jobb :) Kul att ni kört söket idag & jag förstår att hundarna älskar denna fantastiska bruks gren!
Kram :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

2 augusti 2010 00:18

fin är hon allt Athena,ser pigg och allert ut,ja rent av inteligent,brås hon på torparmor kanske??
Kluriga Kajsa,fin bild,Intresant med aveln utställningslinje/bruks,
isch,blir mer o mer vanligt med cancer även på hundar.
Kram o ha en bra vecka

 
Ingen bild

Gisse & Sigge

2 augusti 2010 00:39

Men neeej vad trist med Athena. Hoppas det går bra nu för henne att ta bort den. Så fin hund och allt. Sigge skickar några krya-på-dig pussar***

KRAM

 
Lotta

Lotta

2 augusti 2010 08:33

Vad tråkigt med Athena :(, men tur i oturen att den satt där den satt, och inte i något inre organ. Fin är hon :)
Tycker inte man borde behöva försvara en amputation av svansen, det är ju liksom liksom inte pga. något skönhetsideal. Men förstår vad du menar.
Nope, vi ska inte tävla ;). Hon är för ung för lägre klass (18 mån. gräns). Däremot ska jag vara spårläggare på vår tävling i helgen, därav allt rekande (fick dra om mitt gamla).
Ha en sknön måndag :) Här regnar det :(
KRAM

http://minflock.com

 
Carro

Carro

2 augusti 2010 22:12

Hon kommer att klara sig galant utan hel svans, självklart. Hon kommer kanske behöva lite tid att lära om lite, men de "pratar" ju med så mycket mer av kroppen än bara svansen.

Håller tummar och tår för att operation går bra och att hon tillfrisknar fort och återkommer till sitt normala fort!

Kram Carro

http://www.callencos.se

 
Ingen bild

Susan

3 augusti 2010 00:04

Det var inget roligt besked:(.Tror ingen funderar på att ngt annat har hänt en vad som är sant. Dizzie opererade bort 4 bröst vid 9 år för elakartad tumör och blev som en ung hund efter det med ytterligare 4 år vid god vigör.Hoppas allt går bra & att jag möter A & A på sphtävlingar i höst :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards