Alla inlägg den 31 juli 2010

Av Monica och Jacob - 31 juli 2010 08:54

Det spökar på Torpet och lite läskigt är det     i förrgår kväll fick jag för mej att kolla kallelsen till bilprovningen. I lådan där jag var säker på att den skulle ligga låg den inte och ingen annanstans heller  Stora felsökningen började men ingen kallelse, gav upp och tänkte jag har väl kastat den. När jag sedan kommer in efter att ha varit ut med vovvarna ligger den mitt på bordet vid min plats, aha tänker jag Jacob har hittat den och lagt den där något som han nobbar till. Nu återstår ju bara frågan var kom den ifrån, jag hade ju suttit där innan jag gick ut och inte sett den, har vi en hustomte tro. En annan förklaring är att Jacob har gjort som mannen i  filmen Gasljus som försökte få sin kvinna att tro att hon blivit galen genom en massa hyss  (Jacobs anmärkning "Det behövs inte jag vet att hon är galen"  )

  

När man tittar på dom här två kan man ju tro att hon till höger är äldst, men Argos är faktiskt nästan 1½ år äldre. Han har nog mycket av pappagenerna   Zeus  blev ju inte grå han heller folk trodde jag drev med dom när jag sa att han var på väg mot 13 år.

  

Nu blommar dom för fullt våra Hibiskusar, den här har i år lagt sej till med blommor stora som dasslock även färgen har ändrats förra året var den laxrosa men det beror nog på jorden.

 

Nu blommar den polkagrisrandiga rosen, efter vintern trodde jag den var död men i maj började den röra på sej och är nu full med knopp. Konstigt nog tog sej alla rosor utom en, men den såg sjuk ut redan i höstas.

    

Vädret som vi har nu passar mej bra, lite regn och lite sol om vart annat att sedan hettan är borta tackar vi också för runt 23 passar mej bra.

Ha en skön helg  

  


Av Monica och Jacob - 31 juli 2010 08:30

MUSIK O FOTOAUTOMATEN # LOKALA FÖRMÅGOR

Får nog leta i hela Mälardalen eftersom jag inte går på garagespelningar längre.

ABBA bodde ju på Lidingö och hade studio i skärgården

Cornelis är ju ett måste,kom till Sverige och Ekerö 1950 http://sv.wikipedia.org/wiki/Cornelis_Vreeswijk

Ken Ring född 1979 i Hässelby,en så kallad värsting som har som så många andra rappare varit ute och snedseglat   många ggr men har gjort ett par bra låter.

För fler bidrag http://kafferasten.blogg.se/

Det var allt från oss, ha en trevlig helg  





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards