Direktlänk till inlägg 24 juli 2010

Fortfarande inget regn

Av Monica och Jacob - 24 juli 2010 10:12

Ja då var födelsedagen firad i alla fall vad gäller ätat

  

Födelsedagsbarnet har satt sej under bordet och ser vädjande ut, lägg märke till hambisarna i underkant av hundarnas miner att döma kunde man tro att dom bits  

  

Blickarna helt fokuserade på kalkonhamburgarna innan utdelning, ja duktiga är dom som inte hoppar upp och sliter dom ur händerna på mej.

 

Före

         

Och efter

Rena månlandskapet blev det utanför, så här går det inte att ha det för då kommer posten att ge fan i att dela  ut brev eftersom det ligger sten överallt och bilen kan ju bli förstörd. Konstigt är det det är alltid Posten som klagar aldrig Bring(city mail), postens gubbar kan inte göra något utöver sitta i bilen och dela ut post pga av att arbetsmiljöverket säger si och så, brevlådan ska vara i en viss höjd och sitta väl åtkomlig annars delas inte posten ut.Vi tänker fan inte åtgärda det som stadsnätgubbarna förstört, dom får jämna till och så gräs så det blir som innan det ska inte vi behöva lägga ner krut på

   

Även golfbanan har drabbats av torkan fast man vattnar green ser den inte glad ut den heller. 

  

Stackars lilla mask (den var redan död annars hade jag räddat den), undrar om det är så ont om orm här bara för att det finns så mycket myror en del påstår ju att ormar inte gillar myror. Gänget gillar i alla fall inte myror, hu vilken fart det blir på benen om man råkat stå för länge i en myrgång rena discodansen

Signe tackar för grattisarna, ha en skön lördag  

 
 
Ingen bild

Siv

24 juli 2010 11:01

Haha vad söt hon är när hon sitter under bordet och suktar efter hambisen, vilken blick och med huvudet på sned.
Ha en skön dag i kylan, här har vi blommat upp igen nu är det skogen som gäller.
Kram

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

24 juli 2010 11:27

Är man vaken här, nääääää. GRATTISSSSSSSSSSSSSSSS till sötnosen där ;) Säger som Siv, bara så söt där hon kikar under bordet *S* Ha det så gott. Kramen

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sussi

24 juli 2010 11:29

Lördag 24 juli 10:40

Idag tar jag och grattar Signe på riktigt ;)
Hoppas hon får en supertrevlig födelsedag..


Så ni fick knappt nåt regn ni heller..
Dom sa på tv:n att för att naturen ska hinna komma ikapp så skulle vi behöva en veckas regn. Då förstår man ju verkligen hur torrt det är..


Ha en trevlig helg
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

24 juli 2010 13:47

Ja det var sannerligen ett tiggande gäng du hade där nu. Det syns att det är gottigt på G ;)
Jädrans så torrt ni hade nu. Håller tummarna på att ni också får lite regn snart..

Sv. Som tur va var det inte Doris eller Ida som bet mig utan jag slet upp handen på kopplet som gled mig ur händerna både när jag tappade kopplet och när jag skulle dra henne ifrån Ida. Det bränns och skärs rätt så bra av det när det är en fightandes Doris i andra änden ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

JJ

24 juli 2010 17:53

GRATTIS till lilltjejen;-)

 
Glimz

Glimz

24 juli 2010 21:48

Fin & lydig flock! Härligt fest dem fick :) Jag blir förundrad över allt som man själv skall fixa! Tänk att allt alltid är ens egna fel, även då man inte är inblandad, konstigt!
Grattiskramar :) Härlig helg till hela flocken!

http://ninz.bloggagratis.se

 
skogsfrua och ludde på dal

skogsfrua och ludde på dal

24 juli 2010 22:35

Välordnat party ser det ut som, dom släppte kanske loss efter maten;-)
Klart att de som ställt till ska städa upp efter sig. Ring och klaga!

http://barasaras.bloggpatsen.se

 
Beate

Beate

24 juli 2010 22:43

Grattis x två...
1. Grattis till Signe!!!
2. Du fick som du ville. Pissregn utanför. Grattis:-(
3. Håller med dig om alla arbetsmiljöregler. Men ärligt talat: jag är extremt hundrädd. Hade jag sett sina schäfrar okopplade på 50 meters håll så hade jag gått en omväg.
4. Dina fjärilar är absolut kanooooon.
5. Visst saknar du också Bilduppdraget och trissen;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne

25 juli 2010 00:58

snäll alfatik som ger sin flock humbisar,ha ha
nu får vi regn så vi tiger,eller hur!!!
det behövs verkligen.
Kram o ha en skön regnig söndag.

 
Vicke

Vicke

25 juli 2010 10:47

fina bilder som vanligt

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

25 juli 2010 11:14

Igår eftermiddag drog regnet in över oss och det regnar fortfarande. Hoppas även ni fick ta del av det härliga blöta :)
Var Snabba Cash bra?

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Agneta

Agneta

25 juli 2010 11:15

Det vete tusan om jag hade hunnit fotografera om det låg hamburgare på golvet, men sen är det ju en labbeblandning jag har också ;-)Gratta födelsedagsbarnet från mig!

http://enkameraettliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Susan

25 juli 2010 23:54

Lite försenat grattis från flocken Manhofs. Mums med hamurgare & vad bedjande hon väntar födelsebarnet.Det är mysigt att fira våra 4 benta :).
Önskar en bra ve / Puss

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

26 juli 2010 00:17

Vad söta dom ser ut vovvarna när dom väntar på sina hamburgare :)
Här har vi iaf fått massa regn nu och kallt är det, bara 14 grader och blåst :(
Inte så kul när vi är på läger. Får hoppas det iaf blir uppehåll den här veckan. Behöver inte komma en jätte gassande sol utan bara lite lagom så där ;)

Ha det så gott du och alla vovvar.

http://www.heratorpetsvinja.webs.com

 
Sussi

Sussi

26 juli 2010 08:36

Hörde på tv:n att för att återställa det torra behövde vi regn till och från i en veckas tid. Det ser ju ut att bli mer regn i veckan om man får tro på klart.se så balansen kanske återställs så vi får njuta av grön och fin natur igen :)
Fast som soldyrkare måste jag erkänna att jag redan saknar solen ;)

Ha en fin fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

26 juli 2010 11:50

Ja den där tårtan var verkligen super god :)

Vi har nu haft lite lydnads träning på fm och ska ut och spår efter lunch så jag hoppas verkligen inte jag går vilse ;)

Vi har iaf inget regn just nu men det är mulet och blåser :(

http://www.heratorpetsvinja.webs.com

 
Noomi

Noomi

26 juli 2010 20:52

GRATTIS i efterskott till den fina damen Signe :) Härligt att hon fortfarande hänger med och mår bra!! Hoppas det fortsätter så läääänge till.
Kramar!

http://www.dizzyweb.se

 
Glimz

Glimz

26 juli 2010 22:39

Visst har det väl kommit liiiite regn hos er nu? Här har det ivf regnat en skvätt *s*
Kram

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards