Direktlänk till inlägg 10 juli 2010

Musik o fotoautomaten

Av Monica och Jacob - 10 juli 2010 06:00

MUSIK OCH FOTOAUTOMATEN# KÄNSLOR

Jag är inte någon fan av Lundell men den här låten ger mej bra vibbar av en underbar sommar

Den här låten låg på listorna när vi bilade ner till kontinenten utan att kunna ett ord franska. Knepiga är dom eftersom dom inte villa tala engelska,men med ordboken och gester gick det att göra sej förstådd. En helt underbar resa med god mat och mycket vacker natur, som lever kvar i minnet som en av dom bästa semestrarna  

  

Timmarna innan avresan  


Ännu en låt som ger många känslor, bra är den ju också.

En av Bon Jovis bästa laddad med känslor

För att lyssna på fler känslor http://kafferasten.blogg.se/


 
 
Lotta

Lotta

10 juli 2010 08:23

Härligt med en liten nostalgitripp i musikens värld så här på morgonkvisten ;)
Det låtar jag gillar med Lundell går att räkna på 1½ hand ungefär, och denna hör definitivt dit!
Whitesnake, super! å mums säger jag om David Coverdale!!!
Ha en skön helg! KRAM

http://minflock.com

 
Lena

Lena

10 juli 2010 08:49

Den här låten med Lundell är okey, annars är inte han en av mina favvisar heller. Bon Jovi och Whitesnake´s låtar är riktigt bra. Guardian Angel var det oerhört länge sedan jag hörde sist. Den är också bra.
Ha en trevlig helg....Lena

http://blogg.aftonbladet.se/artan

 
Sussi

Sussi

10 juli 2010 08:58

Vad mycket bra musik du bjöd på så här på morgontimmarna :)
Kan tänka mig att den resan var skoj..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Pialotta

Pialotta

10 juli 2010 09:03

Wonderful .. allt i genom.. Lundell har jag så många känslor till.. han är en riktig ordkonstnär med vardagskänslor i sina texter:)
är det ni två på fotot? :) Nice:) Ha de.. hett i hettan denna dag oxså.

http://http:kafferasten.blogg.se

 
Ingen bild

Monica

10 juli 2010 09:07

Ja det är vi hårfint yngre ASG

 
MisswhatsitMisswhatsit

MisswhatsitMisswhatsit

10 juli 2010 09:31

En skön start på morgonen med härlig musik.
Lundell har gjort en del bra låtar. Gillar den här. Bon jovi är jättebra. Whitesnake och Masquerade hade jag inte lyssnat till förut, men det blev favoritlåtarna.:)
Härligt med glada minnen till musik. Skulle gärna åka till Frankrike.
Ha en bra lördag!

http://misswhatsit.blogg.se

 
Marre

Marre

10 juli 2010 12:11

Lundell får mig att känna mig deppad, men visst finns några låtar som fastnat ändå, he. Däremot Agneta Fältskog och ABBA är en av favoriterna som alltid får mig glad ;) Så gulliga ni är på kortet och fröken ser ut som en ängel med sitt blonda fina hår. Man skulle önska att man kunde stanna tiden, det vore inte helt fel eller hur. hm. Men är nyfiken på hur fröken ser ut idag? Kan tänka mig att hon ser lika bedårande ut som då. Ha det så gött. Kramen.

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
MarySaintMary

MarySaintMary

10 juli 2010 12:21

Livin' on a prayer är skön! Klassisk.

http://marysaintmary.wordpress.com

 
Ingen bild

Siv

10 juli 2010 16:11

Haha vilka sötnosar, nästan snyggare än i färg;-)
Bra låtar Here I Go Again är bara såå häftig, ha en skön lördagkväll;-)
Kramen

 
Erik "Semlan"

Erik "Semlan"

11 juli 2010 17:23

Först, vilket härligt foto. Vilken småmystisk miljö kring pussparet. Vad håller han i handen!? Har försökt lista ut fotot, det känns lite gammalt (Men inte för att det är svartvitt utan för kontorsmöbler mm) och jag lutar åt SJ-uniformer. Fast vad vet jag... Härligt foto hur som helst. Låtarna tar jag, utom smörlåten "Guardian Angel". Men jag förstår, där ni for runt på landsvägarna blev låten liksom er semesterlåt. Liknande hände mig med "Listen what the man said" med "Mackan" och ett annat år "Baker Street". Fast sax-låten är inte dum...
Hur som helst känslor och sköna låtar. Uffes låt är en av de bästa jullåtarna som gjorts!
Trivs i solen. :-)

http://erik56.blogg.se/2010/july/kanslorna-svallar

 
Erik "Semlan"

Erik "Semlan"

11 juli 2010 19:58

Aha, tack för kommentaren. Nu stillades min nyfikenhet. Tänk att 80-talet kan se så pass gammalt ut. :-)
Fast det är ju trettio år sedan... före mobiltelefonerna. Men kom.radion används väl fortfarande?
Ja, mat kan de både i Frankrike och Italien. Visst funkar det med gester om språket tryter.

http://erik56.blogg.se/2010/july/kanslorna-svallar

 
Ingen bild

JJ

12 juli 2010 20:22

Livin on a prayer;-);-)tummen upp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards